نکات مهم در انتخاب سرور مجازی لینوکس


سرور مجازی لینوکس یکی از سرورهای محبوب و پرطرف‌دار است که معمولاً بیشتر کاربران از آن برای سایت خود استفاده می‌کنند. این سرور ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارد که همین امر کاربران را مجاب می‌کند تا قبل از هر کاری درباره آن اطلاعات جامع و کاملی به دست بیاورند.

کسانی که از سرور مجازی لینوکس استفاده می‌کنند؛ از مزیت‌های بسیار مهمی برخوردار خواهند شد. همین مزیت‌ها باعث شده که استفاده از آن در میان کاربران روزبه‌روز بیشتر شود. البته خریداران این سرور قبل از اقدام برای خرید، باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهند.

در این مطلب به طور کامل سرور مجازی لینوکس و مزیت‌های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین در نهایت نکات مهم درباره خرید این سرور را بیان خواهیم کرد تا خرید خوب و رضایت‌بخشی داشته باشید.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

بیشتر کاربرانی که مدیریت سایت خاصی را بر عهده دارند و قصد استفاده از سرور مجازی لینوکس را دارند؛ با این سؤال مواجه می‌شوند که سرور مجازی لینوکس چیست؟

سرور مجازی لینوکس یک نوع سرور مجازی یا vps با سیستم‌عامل لینوکس است که می‌توان سیستم‌عامل‌های لینوکسی مانند سنتوس (centos)، اوبنتو (Ubuntu)، دبیان (debian) بر روی آن وجود دارد. کسانی که سایتشان دارای ترافیک بالایی است؛ می‌توانند از سرور مجازی لینوکس استفاده کنند. همچنین لازم است بدانید که سرورهای مجازی لینوکس تحت سرورهای فیزیکی میزبانی می‌شود که کاربران می‌توانند آن را به‌صورت مستقل مدیریت کنند.

مزیت‌های سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس دارای مزیت‌های مختلفی است. همین مزیت‌ها باعث شده که این سرور محبوبیت بالایی در نزد کاربران پیدا کرده و روزبه‌روز استفاده از آن بیشتر شود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی لینوکس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پایداری و آپ تایم بالا

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزیت‌های سرور مجازی لینوکس که افراد را وادار به استفاده از آن می‌کند؛ پایداری و آپ تایم بالای آن است. پایداری این سرور آن‌چنان بالا است که آن را تبدیل به باثبات‌ترین سرور مجازی کرده است. کسانی که از این نوع سرور مجازی استفاده می‌کنند؛ خیلی کم پیش می‌آید که نیاز به ری استارت کردن داشته باشند.

امنیت بالا

معمولاً کسانی که مدیریت سایت خاصی را برعهده دارند و قصد خرید سرور مجازی برای آن را دارند؛ فاکتور امنیت برای آنها اهمیت و ارزش زیادی دارد. سیستم‌عامل لینوکس در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این سرور مجازی امنیت بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری که از ورود هرگونه ویروس‌ها و بدافزارها به بهترین شکل ممکن جلوگیری می‌کند.

امنیت بالای این سیستم‌عامل به‌خاطر متن‌باز بودن آن است. کاربران می‌توانند نقاط ضعف و باگ‌های آن را شناسایی کنند و دراسرع‌وقت برای رفع آنها اقدام کنند.

قیمت مقرون‌به‌صرفه

همان‌طور که گفتیم؛ سیستم‌عامل لینوکس متن‌باز است. به همین دلیل کاربران بر خلاف سیستم‌عامل ویندوز، نیاز نیست به‌صورت ماهیانه هزینه پرداخت کنند. همچنین کاربر می‌تواند این سرور مجازی را باتوجه‌به نیازهای خود هزینه‌ها را شخصی‌سازی کند.

قابلیت انعطاف‌پذیری

سرور مجازی لینوکس این امکان را به کاربر می‌دهد تا منابع مورد نیاز خود را ارتقا دهد. این ویژگی باعث شده که کاربر نگران افزایش ترافیک سایت و محدودیت منابع نباشد.

نکات مهم در هنگام انتخاب سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس امکانات زیادی به کاربران می‌دهد؛ اما کاربر در هنگام خرید باید به نکات مهمی دقت کند تا بتواند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کند. از جمله نکات مهم در انتخاب سرور مجازی لینوکس، می‌توان موارد زیر را نام برد.

انتخاب لوکیشن سرور مجازی

کاربران باید لوکیشن سرور مجازی لینوکس را بر اساس نیاز و نحوه فعالیت خود انتخاب کنند. اگر مخاطبان سایت در ایران وجود دارند؛ باید سرور لینوکس ایران و اگر سایت مورد نظر مخاطب خارجی داشت؛ باید سرور مجازی لینوکس خارجی تهیه شود.

توجه به امکانات و منابع سرور

معمولاً کاربران از سرور مجازی لینوکس برای سایت‌های پرترافیک استفاده می‌کنند. خریداران این سرور باید به منابع سرور مانند رم، فضای سرور، پردازنده و... توجه کنند و بر اساس نیاز خود سرور را خریداری کنند. البته همان‌طور که گفتیم؛ بعداً در صورت نیاز می‌توان آنها را ارتقا داد.

خرید از سایت‌های معتبر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که کاربران باید به آن توجه کنند؛ خرید سرور مجازی لینوکس از طریق بهترین و معتبرترین سایت‌های این حوزه است. سایت‌های معتبر معمولاً پشتیبانی قوی و شبانه‌روزی را به کاربر ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

سرور مجازی لینوکس یکی از محبوب‌ترین سرورهای مجازی است که امروزه کاربران از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب سرور مجازی لینوکس و مزیت‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت شما را با نکات مهم در انتخاب این سرور آشنا کردیم. اگر همچنان درباره سرور مجازی لینوکس سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

  انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 62

...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما