خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی



پشتیبانی سایت چیست؟

پشتیبانی سایت چیست؟ نقش تیم پشتیبانی وب سایت چیست؟ پشتیبانی سایت شامل سه بخش پشتیبانی فنی، پشتیبانی سئو و پشتیبانی محتوا می باشد. عملیات انجام شده برای دقت و عملکرد صحیح وب سایت شامل پشتیبانی وب سایت نیز می باشد. وظایف تیم پشتیبانی سایت برای هر نوع سایت متفاوت و مورد نیاز است. خوب است بدانید که؛ امروزه اهمیت پشتیبانی وب سایت بسیار بیشتر از طراحی خود وب سایت خاص است، زیرا اگر وب سایتی بدون پشتیبانی یا با پشتیبانی ضعیف باشد، مطمئناً آن وب سایت نمی تواند وظایف خود را در مقابل کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت به درستی انجام دهد.

پس از تحویل سایت به صاحب سایت، خدمات و وظایف تیم پشتیبانی به صورت رایگان و یا با دریافت قیمت پشتیبانی سایت برای مدت زمان محدود آغاز می شود. به عبارت ساده تر، مجموعه ای از خدماتی که شرکت ها به صاحبان وب سایت ارائه می دهند، نقش کارکنان پشتیبانی وب سایت نامیده می شود. این وظایف به طور واضح و دقیق در قرارداد پشتیبانی وب سایت مشخص خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌ها خدمات پشتیبانی فنی را برای وب‌سایت‌هایی که قبلاً فروخته‌اند ارائه می‌کنند، به‌صورت رایگان در طی یک دوره زمانی یا با پرداخت هزینه. پشتیبانی معمولاً از طریق ایمیل، بلیط و رسانه های اجتماعی از طریق نرم افزار یا وب سایت ارائه می شود.

امروزه بسیاری از شرکت ها از "پشتیبانی فنی" برای حل مسائل احتمالی در سازمان خود استفاده می کنند.

در حال حاضر خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت به صورت آنلاین نیز به صورت رایگان ارائه می شود و این خدمات به دو صورت رایگان و پولی ارائه می شود.

سایت بدون پشتیبانی یا با پشتیبانی ضعیف؟
البته یک وب سایت بدون پشتیبانی باید هر لحظه منتظر باشد تا مشکلات ریز و درشت ظاهر شوند.

البته یک وب سایت بدون پشتیبانی باید هر لحظه منتظر باشد تا مشکلات ریز و درشت ظاهر شوند. در هر صورت مشکل، تنها کاری که صاحب وب سایت می تواند انجام دهد این است که شاهد از دست دادن مشتریان و کاربران در وب سایت خود باشد. حتی اگر سایت پشتیبانی داشته باشد اما کارکنان پشتیبانی طبق وظایف خود به درستی عمل نکنند، کاربران و مشتریان آن سایت گهگاه مجبورند چندین روز مشکلات موجود در سایت را تحمل کنند، زیرا کارکنان پشتیبانی زمان کافی یا دانش کافی دارند. یا تجربه کافی که مشکل سایت را حل نکنند . به این ترتیب کاربران سایت چیزی جز دردسر نمی بینند، از طرفی کارفرما برندینگ منفی دریافت می کند که ممکن است از چشم برخی از صاحبان سایت پنهان بماند. اشکالی ندارد در این زمان بد برخی از مسائل را مرور کنید.

آیا تا به حال در فرآیند خرید سایت خود با مشکل مواجه شده اید و طراح سایت به تماس های شما پاسخ نمی دهد؟
تا الان سایت به درستی بارگذاری نشده است و شما فوریت موضوع را به پشتیبانی اطلاع می دهید، اما با آرامش می گویند فردا بررسی می کنیم؟ 
زمانی که برای یک مشکل کوچک در سایت بلیط تهیه می کنید و بعد از 3 روز کاری این بلیط از شما اطلاعاتی در مورد وردپرس و هاست می خواهد؟ (بعد از 3 روز؟؟!! آیا این اطلاعات بارها ارسال شده است؟؟)
آیا اتفاق افتاده است که وقتی یک قسمت از سایت را تعمیر می کنید، قسمت دیگری به هم می خورد؟ (آیا این بدان معنا نیست که شما یک بار پس از اتمام کار سایت را بررسی نمی کنید؟)
4 روزه ساپورت شده نه تیکت جواب میدن نه زنگ میزنن نه پیامک میدن نه تلگرام نه واتس آپ و نه جای دیگه؟؟ (کجایی؟)
آیا تا به حال فروشگاه برای شما بلیطی ارسال کرده است که بگوید مشکلی در سایت وجود دارد و کسی نیست که مشکل را برطرف کند و طراح شما را پشتیبانی نمی کند؟
بله، 99 درصد از کسانی که سایتی با پشتیبانی ضعیف یا بدون پشتیبانی دارند با این مشکل مواجه شده اند و اگر 1 درصد این مشکل را ندارند باید منتظر بمانند زیرا هیچ سایتی به طور مداوم پایدار نیست و نیاز به پشتیبانی با آپدیت روزانه و هفتگی دارند.

پشتیبانی وب سایت را به کدام شرکت بسپاریم؟
یکی از ویژگی های اصلی تیم پشتیبانی داشتن دانش، تلاش و تجربه به روز است.

طراحی و ایجاد یک وب سایت تنها یک قدم به سوی توسعه کسب و کار است. پشتیبانی و نگهداری از سایت قدم بعدی است که مهمتر از طراحی خود سایت است.

به همین دلیل، پشتیبانی باید توسط کارکنان با تجربه و تخصص بالا در این زمینه انجام شود. یکی از ویژگی های اصلی تیم پشتیبانی داشتن دانش، تلاش و تجربه به روز است. حتی تجربه کافی برای تیم پشتیبانی کافی نیست. باید تجربه زیادی در عیب یابی وب سایت داشته باشد. از به روز رسانی مداوم سرور و هاست و تفویض کامل تیم پشتیبانی گرفته تا به روز رسانی و همگام سازی وب سایت با سرور تا اصلاح مشکلات ساختاری و قالب ها و افزونه های وب سایت. همچنین این حق مالک وب سایت است که درخواست یک قرارداد خاص با لیست مشخصی از وظایف تیم و پشتیبانی از SLA را داشته باشد که باید کاملاً از آن آگاه باشید. البته قیمت پشتیبانی وب سایت نیز نکته مهمی است، اما باید به خاطر داشت که سطح کیفیت خدمات و برند شرکت تأثیر مستقیمی بر میزان پشتیبانی وب سایت دارد.

 

 

انواع وظایف پشتیبانی وب سایت چیست؟
وظایف پشتیبانی سایت شامل مجموعه ای از خدمات از قبیل: انجام تنظیمات و رفع اشکالات فنی سایت، ایجاد به روز رسانی، اصلاح مشکلات، حفاظت و نگهداری سایت در برابر ویروس ها و هکرها، ایجاد تغییرات و تعمیرات در سایت و ... می باشد.

به این دسته از کارهای مورد نیاز برای سایت، خدمات و وظایف پشتیبانی سایت می گویند.

البته خدمات و وظایف تیم پشتیبانی به موارد معدودی که اشاره کردیم محدود نمی شود، بلکه قیمت پشتیبانی در وب سایت با توجه به نیاز مشتری یا بسته افزایش می یابد.

هیچ سایتی بدون مشکل وجود ندارد. یا نیازی به پشتیبانی و به روز رسانی ندارد. با توجه به آپدیت روزانه و هفتگی افزونه ها و سیستم های مدیریت محتوای سایت ها که دائماً در آن تغییرات ایجاد می کنند. روند به روز رسانی و رفع عیب در وب سایت نیز باید به روز شود تا از رقبای تجاری عقب نمانید.

پیشنهاد تیم تخصصی آنلاینر این است که سعی کنید راه اندازی وب سایت خود را از صفر تا صد، از طراحی گرفته تا سئو و پشتیبانی، به یک تیم یا شرکت قابل اعتماد بسپارید. که او در قبال شما مسئولیت و تعهد اخلاقی و حرفه ای دارد. در این صورت سرعت پیشرفت کار شما افزایش می یابد و هزینه کمتری پرداخت می کنید و با خیال راحت کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی می کنید.

 

انواع پشتیبانی در سایت چیست؟ این کار توسط چه کسی انجام می شود؟
از میان انواع پشتیبانی در وب سایت می توان به 3 گزینه زیر اشاره کرد:

پشتیبانی محتوای وب سایت (وب مستر)
پشتیبانی فنی در سایت
پشتیبانی از ارتقای وب سایت
پشتیبانی فنی سایت: شامل عیب یابی، به روز رسانی فنی و امنیت سایت در دسته پشتیبانی فنی سایت قرار می گیرد.

پشتیبانی محتوای وب سایت: ایجاد محتوا و مقالات جدید، به روز رسانی مطالب قبلی و ... نیز در دسته پشتیبانی محتوای وب سایت قرار می گیرد. هر وب سایتی به یک تیم تولید محتوا قوی نیاز دارد.

پشتیبانی از ارتقاء وب سایت: شامل مواردی مانند ارتقاء وب سایت محتوا و قسمت های مختلف وب سایت است که در رتبه بندی محتوا و محصولات وب سایت در نتایج گوگل بسیار مهم است.

وب سایت ها همیشه توسط یک نفر به عنوان مدیر وب سایت یا یک تیم چند نفره از کارشناسان پشتیبانی می شوند:

تیپ پشتیبانی حرفه ای

مدیر سایت

 

مدیر سایت برای کارفرمایانی که قیمت پشتیبانی وب سایت برای آنها اولویت بالایی دارد، شاید این مدل پشتیبانی لذت بخش تر باشد زیرا معمولاً ارزان ترین شکل پشتیبانی وب سایت، پشتیبانی مدیر وب سایت یا وب مسترها است و در واقع مهم ترین مزیت این وضعیت آن است. توجیه اقتصادی.. اما فراموش نکنیم که مدیران سایت در راه هستند، اطلاعات، دانش و تجربه کافی برای مدیریت و رفع مشکلات سایت (حتی مشکلات عادی) مطلقاً کافی نیست، بنابراین اگر از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، در در این صورت در دراز مدت هزینه بیشتری برای کارفرما خواهد داشت.

تیم پشتیبانی سایت در این مورد، همانطور که از نام آن پیداست، یک تیم پشتیبانی به روز رسانی ها و پشتیبانی های لازم را ارائه می کند. تیم پشتیبانی 100% دوره ها و تجربیات لازم را در این زمینه کسب کرده است. و توانایی حل مشکلات و ارائه آموزش در سریع ترین زمان ممکن را دارد. اما معمولاً این روش رایگان نخواهد بود. و شخص یا تیم مربوطه کمیسیون هایی برای پشتیبانی دریافت خواهند کرد. اما در این راه با توجه به اینکه زمان کمتری برای رفع مشکلات اختصاص خواهد یافت، مطمئناً مزایای بیشتری نسبت به پشتیبانی مدیر سایت دارد و از نظر اقتصادی نیز هزینه های انجام شده در داخل قابل توجیه خواهد بود. این چارچوب ها شرایط ویژگی های مهم یک توسعه دهنده وب، تخصص، تعهد و نظم است از جمله مهمترین ویژگی های تیم پشتیبانی وردپرس در زمان و هزینه صرفه جویی کنید دسترسی منظم به تیم پشتیبانی پاسخگویی به بلیط ها در اسرع وقت امکان تماس تلفنی با متخصص مربوطه ارائه مشاوره تخصصی به مدیران سایت دوره های آموزشی ویژه حضوری 6 ماه پشتیبانی رایگان محصول قیمت پشتیبانی سایت بالاتر است نتیجه پشتیبانی خوب و قدرتمند در سایت پشتیبانی خوب پایداری مداوم و همچنین سلامت و ایمنی سایت را تضمین می کند.

پشتیبانی خوب سایت، پایداری مداوم و همچنین سلامت و ایمنی سایت را تضمین می کند. بنابراین ایجاد مشکلات در سایت و حتی زمان رفع آنها به حداقل می رسد و کاربران شما تجربه خوشایندی از کار با سایت شما خواهند داشت. البته این تجربه به طور غیرمستقیم روی سایر ویژگی های سایت شما از جمله سئو تاثیر می گذارد. و حالا چند سوال دیگر: آیا تا به حال توانسته اید مشکلاتی که پشتیبان سایت به آنها اشاره می کند را یکی یکی حل کنید؟ (آیا امکان دارد؟) آیا تا به حال مشکلی را به تیم پشتیبانی گزارش داده اید و آنها 2 مشکل دیگر را حل کرده و به شما گزارش می دهند؟ (البته که نه) هیچ وقت به کادر پشتیبانی گفتی برو پیش فرحزاد و برگردی؟ آیا تا به حال مشکلی را علامت گذاری کرده اید و سپس با پشتیبانی تماس گرفته و اعلام کرده اید که مشکل حل شده است؟ آیا تا به حال حامی وب سایتی داشته اید که در همه زمینه ها تخصص داشته باشد؟ (ما چنین پشتیبانی نداریم، اما مطمئنا اگر تیم داشته باشید، این امکان وجود دارد.


سوالات متداول در مورد پشتیبانی

1- کدام شرکت یا شخصی را برای پشتیبانی وب سایت خود انتخاب کنیم؟

پشتیبانی باید توسط تیمی با تجربه و تخصص بالا در این زمینه ارائه شود. یکی از ویژگی های اصلی تیم پشتیبانی سایت داشتن دانش، تلاش و تجربه به روز است. حتی تجربه کافی برای تیم پشتیبانی کافی نیست. باید تجربه زیادی در عیب یابی وب سایت داشته باشد.

 

2- چه مواردی شامل پشتیبانی می شود؟

از جمله مواردی که در دوره پشتیبانی به طور کامل پوشش داده شده است می توان به اصلاح ایرادات فنی سایت، به روز رسانی منظم و مستمر، بک آپ گیری دوره ای و روزانه و جلوگیری از مشکلات احتمالی در سایت اشاره کرد. جزئیات کامل در قسمت بسته های پشتیبانی ذکر شده است.

 

3- آیا برای پشتیبانی وب سایت قراردادی وجود دارد؟

بله، برای دریافت پشتیبانی حرفه ای مطمئن، انعقاد قرارداد (حضوری یا حضوری) ضروری است. در قرارداد باید تمام تعهدات شرکت پشتیبانی به همراه SLA به وضوح بیان شود.

 

4- راه های ارتباطی با پشتیبانی سایت چیست؟

یکی از راه های ارتباطی برای دریافت پشتیبانی حرفه ای Ticket و همچنین تماس ها و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و واتس اپ است.

 

5- هزینه پشتیبانی وب سایت چقدر است؟

هزینه پشتیبانی سایت با توجه به نیازها و برنامه های انتخاب شده توسط کارفرما متفاوت خواهد بود. 

 

  انتشار : ۸ آبان ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 54

...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما